Friday 2 May 2014

Andai esok tiada untukku

Aku terfikir...
Andai esok tiada untukku...
Bersediakah aku?
Andai esok tiada untukku...
Bagaimana tugasan ku yang belum selesai?
Andai esok tiada untukku...
Bagaimana keluargaku?
Kerana mereka sering membutuhkan pertolonganku..
Andai esok tiada untukku...
Adakah aku telah meninggalkan sesuatu yang bermanfaat untuk agama, bangsa,  negara, keluarga dan generasiku?
Andai esok tiada untukku...
Apa yang bakal aku hadapi di alam  kuburku?
Andai esok tiada untukku...
Masih adakah insan yang mendoakan aku?
Andai esok tiada untukku...
Aku membayangkan keadaan keluargaku...
Andai esok tiada untukku...
Adakah jasadku diterima bumi?
Andai esok tiada untukku...
Cukupkah bekal amalan yang ku bawa?
Andai esok tiada untukku....
Beribu persoalan bermain di minda...


#sheishaneyhamid

No comments:

Post a Comment