Thursday 24 April 2014

[r.e.f.l.e.k.s.i]

Aku terfikir...

Dulu...aku menutup aurat tidak seperti menutup aurat...
Apa perasaanku? Tidak ada rasa apa-apa...
Kerana masa itu..
Aku tidak membayangkan betapa siksanya jika aku di neraka...
Setiap tingkah lakuku melangkah mendekati neraka...

Allahurabbi....

Kini...aku cuba menjauh dari pintu neraka kerana aku tahu..Malaikat Maut bakal menjemputku pada bila2 waktu..
Adakah aku sudah bersedia?
Belum. Kerana amalku masih belum cukup...

Wanita paling ramai di neraka... Ya Rabb..aku tidak mahu aku, keluargaku, saudaraku dan sahabatku berada di antara mereka...
Hawa....menutup aurat secara sempurna bukanlah sesuatu yang susah...

Adakah kita bersedia panas dibakar di neraka berbanding panas bermandi peluh di dunia?

Wanita muslim...telah dijelaskan di dalam Al-Quran bahawa Allah menyuruh kita menutup aurat dengan sempurna....

Bagaimanakah kita menutup aurat? Bolehkah kita berfesyen walaupun menutup aurat? Fesyen yang macam mana dibolehkan? Bahagian mana yang kita perlu tutup?

Jika kita tidak dapat jawapan bagi soalan2 ini...rujuklah kitab Al-Quran... rujuklah pada ustaz dan ustazah serta para ulama'..

Pelbagai musibah telah diberi...pelbagai ujian kita hadapi...masih belum wujudkah kesedaran dalam diri?

No comments:

Post a Comment