Monday 12 November 2012

Sinaran Baru :)

Assalamualaikum wbt...Salam 1 Dunia.. :)
wah...nama entry kali ni kelasss sgt..hehe...
macam tajuk komik pun ade.. :D

ok...yang dimaksudkan Sinaran Baru untuk entry saya kali ni adalah sinaran hidup saya yang baru...
sinaran yang memberikan impact yang sgt wow! dan saya amat bersyukur ke hadrat  Illahi yang memberi saya sinar hidup yang baru...sinaran ini sangat memberi saya semangat untuk meneruskan hidup dengan lebih kuat..honestly, saya lebih suka dengan hidup saya yang sekarang...

Sinaran Baru ini berkait rapat juga dengan entry Penghijrahan...saya berhijrah rohani dan fizikal kerana menemui sinaran baru ini...iaitu cahaya iman yang Allah hadiahkan kepada hambaNYA yang sangat hina ini...
syukur Alhamdulillah...

Manusia sering alpa dan leka dengan kehidupan dunia..begitu juga saya...suatu ketika dulu saya akui, saya sgt leka dgn dunia yang sementara ini...walaupun nampak seperti baik sahaja sebab bertudung...tetapi....bila diingat semula, saya sendiri malu dengan perbuatan, sikap dan tingkah laku saya.  Perasaan menyesal menyelubungi hati ini..kerana dulu saya tidak menjaga Allah s.w.t dan Rasulullah s.a.w...saya memandang remeh dengan agama dan hukum syarak...walaupun saya bertudung....Astaghfirullahalazim...

Tetapi..syukur Alhamdulillah...Allah telah beri hidayah...perlahan2 saya bertemu cara hidup Islam yang sebenar...Allah lembutkan hati saya...Subahanallah....Allah Maha Berkuasa...DIA temukan saya dengan org2 yang tidak putus asa mengajar saya sedikit demi sedikit tentang Islam...sehinggakan saya mendalaminya sendiri...Islam itu indah...saya amat berterima kasih kepada sahabat2 yang sentiasa bersama saya dan berusaha mengajar saya untuk memperbaiki diri.

Saya benar2 selesa dgn cara pemakaian dan pergaulan saya sekarang...biarlah org memandang pelik dan menyindir saya...sesungguhnya saya ingin menebus kesilapan dan kesalahan saya pada masa lalu terhadap Allah s.w.t..setiap orang melakukan kesalahan...dan Allah sentiasa memberi peluang untuk kita bertaubat dan kembali kepadaNYA...baik sungguh Allah kepada hambaNYA..bertaubatlah sebelum terlambat...sehingga kini saya masih lagi memperbaiki diri...sesungguhnya saya hamba Allah yang sangat lemah dan dipenuhi dosa...banyak yang saya perlu lakukan dan pelajari demi memohon keampunan dari Allah s.w.t dan menjalani hidup sebagai muslimah dgn lebih baik..semoga kita semua dilindungi Allah s.w.t..dan tetap dijalan yang lurus...

''Wahai orang-orang beriman, bertakwalah kepada Allah dengan sebenar-benar takwa kepada-NYA, dan jangan sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan kamu beragama Islam.'' (Surah Ali Imran: Ayat 102)



~Wassalam~

No comments:

Post a Comment